Sunday, February 27, 2011

Albin Flinkas "Det vackraste mötet" på Stockholm Pride 2009

på Stockholm Pride invigningen i Kungsträdgården 27 juli 2009 Det var det vackraste mötet, första gången jag mötte hans hud en septembernatt utanför fönstret när vi trotsade nåt slags förbud han stod redan påklädd i dörren, hade täckjackan på, tänkte gå i ilfart gick budet i kroppen, ska mötet få sluta så? Stanna hos mig Stanna ikväll Jag vet inte varför jag ber dig nu, imorgon är det försent Jag vet inte vad som ska hända Jag vet inget om löften och sånt En enda sak är jag säker på: Stanna hos mig Och han log så varmt på min tröskel, förvirrande öm när han sa "så dumt, jag våga' inte fråga, men jag vill ju så gärna va kvar, om du vill e det klart att jag stannar, gud vad konstigt det blev" "vill jag? vad e det du säger? du måste! det e allting jag vet" Stanna hos mig Stanna ikväll Jag vet inte varför jag ber dig nu, imorgon är det försent Jag vet inte vad som ska hända Jag vet inget om löften och sånt En enda sak är jag säker på: Stanna hos mig Det var det vackraste mötet, första gången jag mötte hans hud där låg han naken i sängen, lika skön som sagornas gud jag blev blyg, jag släckte i taket, jag kom ur min jeans i ett fläng och plötsligt stod jag där naken, vid världens smalaste säng men det var ett under som skedde i en säng så ynklig och smal en kulen natt i september, när jag nådde till kärlekens hav ett ögonblick bland många andra, men det var som att upptäcka gud för det var den gången jag föddes, första gången jag mötte hans hud Stanna hos mig Stanna ikväll Jag ...

Related : BestOnFriday

1 comment: